Gasztroszerelem egy gombnyomással

Thermomix Blog

Thermomix Blog

Tejszínes kapros tökfőzelék egressel/piszkével

2015. június 26. - Thermomix Blog

Gyermekként nagyon nagyon nem szerettem a tökfőzeléket (finoman fogalmazva), azt hiszem ezzel nem egyedüli gyerek voltam/vagyok. Mostanra viszont nagyon megkedveltem, pláne ebben a verzióban. Ez a recept a legjobb példa arra, hogy egy egyszerű főzeléket is lehet szépen, gusztusosan tálalni, ráadásul tényleg szenzációsan finom. Ajánlom azoknak is kipróbálásra akik még a "tökfőzelék fúúúj..." korukat élik. :)

Tejszínes kapros tökfőzelék egressel/piszkével:

Hozzávalók:

1 db kisebb tök (max. 1kg)

300 g gyalult tök

1 fej hagyma

400 g alaplé (vagy víz + Tm házi ételízesítő)

100 g piszke/egres (náhány darabot tegyünk félre belőle betétnek)

1 csokor kapor

150 g tejszín (bátrabbak próbálhatják kókusztejszínnel)

bors

olaj

Elkészítés:

1. Tisztítsuk meg a tököt és daraboljuk fel.

2. Tegyük a hagymát a keverőedénybe, aprítsuk 5mp/5 fokozaton.

3. Adjuk hozzá az olajat, dinszteljük meg 3p/120fok/1 fokozaton (Tm31-nél Varoma hőfokon)

4. Adjuk hozzá az alaplevet, mérjünk 500 grammot a tökből, adjuk hozzá a piszkét, a fél csokor kaprot, sózzuk, borsozzuk majd 10mp/10 fokozaton aprítsuk.

5. Tegyük a Varoma tálba a gyalult tököt, ezt is sózzuk, borsozzuk kicsit.

6. Főzzük illetve pároljuk 20p/Varoma/1 fokozaton.

7. Mérjük a keverőedénybe a tejszínt és pürésítsük 1p/10 fokozaton. Ha esetleg nem lenne elég sűrű 20-40 g liszttel sűríthetjük így további 30 mp/10 fokozatra lesz szükség.

8. Merjünk a főzelékből a tányérunkba, adjuk hozzá a párolt gyalult tököt és néhány szem piszkét. Szórjuk meg friss kaporral.

A piszke miatt nem lesz szükség ecetre. Hagyományos magyaros fasírtot sütöttem hozzá. A tökből levágtam 3 szeletet, magot eltávolítottam, így karika formát kaptam, amit szintén a gyalult tökkel a Varoma tálban pároltam majd ebbe helyeztem a fasírtot tálalásnál.

Tejszín helyett én kókusztejszínt használtam, ami csak dobott az ízélményen.

Egyszerű, nagyszerű, szuper guszta végeredményt kaptam. Próbáljátok ki!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://thermomixelj.blog.hu/api/trackback/id/tr777575324

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
https://www.facebook.com/pages/Thermomix-Blog/1463091170574823?_rdr