Gasztroszerelem egy gombnyomással

Thermomix Blog

Thermomix Blog

Hummusz

2014. augusztus 12. - Thermomix Blog

fot_1_1407855692.JPG_480x641

Még sok évvel ezelőtt egy körúti étteremben kóstoltam a hummuszt- botrányosan rossz volt. Akkor azt mondtam, ezt soha többet, egészen mostanáig. Mivel imádom a csicseriborsót, gondoltam teszek vele még egy próbát, de most házilag készítem el. Megérte, isteni finom és azóta nagy kedvencem lett. Kevés alapanyagból, olcsón ki lehet hozni ezt a közel-keleti ételt. Én leggyakrabban konzervből készítem, szerintem sokkal krémesebb lesz a végeredmény, de természetesen lehet szárítottból is készíteni. Ebben az esetben előtte este áztassuk be a csicseriborsót, majd ezután főzzük. A másik fő alkotórésze a szezámkrém- tahini. Már itthon is sok helyen beszerezhető, de házilag elkészítve a legjobb. Hűtőben eláll, érzékeny a fényre és a hőhatásokra, mivel többszörösen telített zsírsavakban gazdag. Későbbiekben felhasználhatjuk még a tahinit dresszingekhez, kenyérre vaj, margarin helyett- főleg laktóz érzékenyek számára- illetve minden olyan ételbe, amibe vajat tennénk, helyettesíthetjük tahinivel. pl. krumplipüré

Na, de jöjjön a nekem nagyon bevált hummusz recept, próbáljátok ki, ha szerettétek eddig is azért, ha meg nem, akkor azért megér egy próbát! :)

Hummusz

Hozzávalók:

2 doboz csicseriborsó konzerv

2 ek. tahini (100g szezámmag, 1 gerezd fokhagyma, 2 ek. olívaolaj, só)

2 gerezd fokhagyma

3-4 ek olívaolaj

1 citrom leve

Elkészítés:

1. Kezdjük a tahini elkészítésével. Egy serpenyőben kicsit pirítsuk meg a szezámmagot, folyamatosan . Éppen, hogy aranybarna legyen, ha túl pirítjuk nagyon keserű. Tegyük a keverőedénybe, majd adjuk hozzá a többi hozzávalót és 3-4 cl vizet. Ezután 1-1:30p/10 fokozaton krémesítsük. Akkor jó, ha már teljesen krémes állagú, ha szükséges adjunk hozzá még vizet. Légmentesen zárható üvegben, hűtőben tároljuk, a tetejét zárjuk le mindig olívaolajjal. 

2. Szűrjük le a csicseriborsót (levét tartsuk meg), adjuk hozzá a további hozzávalót, majd 2p/10 fokozaton pürésítsük. Ha túl száraz, adjunk hozzá a léből.

Mártogatóként, arab lepénnyel, pitával, falafellel vagy sült húsokhoz is isteni. 

 

 

 

Copyright:  a blogon lévő összes írás, recept, fotó a szerző kizárólagos tulajdonát képezi melyet engedély nélkül másolni- akár részletenként is, terjeszteni csak előzetes engedéllyel lehet a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény értelmében.

A bejegyzés trackback címe:

https://thermomixelj.blog.hu/api/trackback/id/tr986598407

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jungfrau 2014.08.12. 19:24:05

Szoktam készíteni.Finom és akár paprikába tölthetjük.indafoto.hu/Zsazsa_anyo/image/21530629-3b85caae/user
A tahinit nem ismertem,kipróbálom.

Köszönöm.

jucus17 2016.07.20. 11:40:29

Nagyon finom! Vendégeknek grissinivel és lepénykenyér-szeletkékkel tálaltam. Természetesen mindkettőt házilag sütöttem, előtte a thermomixszel dagasztottam.
Köszönöm a receptet!
süti beállítások módosítása
https://www.facebook.com/pages/Thermomix-Blog/1463091170574823?_rdr